Супер Оферта

★ Welcome to our new telegram channel "SoftinfoHelping"

Recommended Posts

Малко информация за  PBX
Телефоният комутатор е предшественик на учреденските централи, още наричан PBX. Основната разлика между тях е, че телефонните комутатори се намират при телекомуникационния опертор, а учрежденските централи се частна собственост на опеределена организация. PBX комунират повиквания
•    Между хората в органиацията;
•    От индивидуални потребители от организацията към хора извън организацията;
•    От хора извън организацият и хора в организацията.
По същит начин, както телефонните комутатори елеминират необходимоста от жично свързвне на ввсички телефони по между им, PBX няма таксуване на локално позвъняване в мрежата на организацията. В зависимост от броя на провеждданите телефонни разговори, обикновенно един телефонен пъ между PBX и телефонната централа се споделя между 8-10 вътрешни телефони. Примерно PBX с 100 потребителя използват 12 телефонни линии за външни повиквания. 

PBX Телефони и развитие 
При появяването на PBX през 1800 година, хората са имали телефони от които н можат да извършват избиране. Избирането се осъществявало от телефонни оператори. През 1896г. за първи път се появяват телефоните с шайба (наречени и апарати 500). Тоталните телефони нафлизат в употреба през 1963г. (телефоните, обслужващи една линия се наричат апарати2500). Преди разделнето на локалните телефонни компании в САЩ през 1984г., AT&T въвежда стандарта за телефоните апарати. Телефоните на AT&T са били единствените продукти, които можели да се изплзват в контролираните от AT&T области. AT&T осигурили на потреитилите  електромеханични телефони, позволяващи задържането на 9 линии в един телефон. Това е ставало  чрез специален бутон за задържане (бутона hold)  Чрез натискане на този бутон,  абонатът може да задържи определен разговор, така че да може да отговори на следващото позвъняване на същия телефон.

През 1970г на пазара  вече се появяват и други производители, като Rolm, сега част от SimensAG започнали да предлагат конкуретни PBX. Това е началото на възникването  на съвместимост в индустрията, произвеждащи устройства за потребителите (Customer Premise Equipment - CPE) Потребителските телефонни системи стават все по сложни. В резултат на това, повечето от допълнителните функции стават все по-неразбираеми за крайния потребител.

Функциите на PBX се развиха до такава степен, че това което преди беше просто, сега е сложно. Напоследък главната задача на производителите и основното предимство на техните системи е опростяване използването на по-сложни функции на телефонните системи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this