Jump to content

Recommended Posts

Малко информация за  PBX
Телефоният комутатор е предшественик на учреденските централи, още наричан PBX. Основната разлика между тях е, че телефонните комутатори се намират при телекомуникационния опертор, а учрежденските централи се частна собственост на опеределена организация. PBX комунират повиквания
•    Между хората в органиацията;
•    От индивидуални потребители от организацията към хора извън организацията;
•    От хора извън организацият и хора в организацията.
По същит начин, както телефонните комутатори елеминират необходимоста от жично свързвне на ввсички телефони по между им, PBX няма таксуване на локално позвъняване в мрежата на организацията. В зависимост от броя на провеждданите телефонни разговори, обикновенно един телефонен пъ между PBX и телефонната централа се споделя между 8-10 вътрешни телефони. Примерно PBX с 100 потребителя използват 12 телефонни линии за външни повиквания. 

PBX Телефони и развитие 
При появяването на PBX през 1800 година, хората са имали телефони от които н можат да извършват избиране. Избирането се осъществявало от телефонни оператори. През 1896г. за първи път се появяват телефоните с шайба (наречени и апарати 500). Тоталните телефони нафлизат в употреба през 1963г. (телефоните, обслужващи една линия се наричат апарати2500). Преди разделнето на локалните телефонни компании в САЩ през 1984г., AT&T въвежда стандарта за телефоните апарати. Телефоните на AT&T са били единствените продукти, които можели да се изплзват в контролираните от AT&T области. AT&T осигурили на потреитилите  електромеханични телефони, позволяващи задържането на 9 линии в един телефон. Това е ставало  чрез специален бутон за задържане (бутона hold)  Чрез натискане на този бутон,  абонатът може да задържи определен разговор, така че да може да отговори на следващото позвъняване на същия телефон.

През 1970г на пазара  вече се появяват и други производители, като Rolm, сега част от SimensAG започнали да предлагат конкуретни PBX. Това е началото на възникването  на съвместимост в индустрията, произвеждащи устройства за потребителите (Customer Premise Equipment - CPE) Потребителските телефонни системи стават все по сложни. В резултат на това, повечето от допълнителните функции стават все по-неразбираеми за крайния потребител.

Функциите на PBX се развиха до такава степен, че това което преди беше просто, сега е сложно. Напоследък главната задача на производителите и основното предимство на техните системи е опростяване използването на по-сложни функции на телефонните системи.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

Последвайте ни

×
×
  • Create New...